Wdrożenie procesu Zarządzania Wartością wymaga gruntownego i kilkakrotnego przeanalizowania funkcjonowania wszystkich pięciu filarów.
Poniższy schemat przedstawia kolejność działań w procesie budowania wartości, na przykładzie organizacji IT.![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjqPZe4FZywnznLw95Dai7AEjOQ9Q9sqcpiE8NvRaD-e9fJaw_RvL2avUruMEAFbdmMUWqcoFipdE_V1nnNx59oiEJEyBPweNwbTDZGxbfaQE2T2VAjQC4Dq7Biu_FnFovOz6BGZ7j2/s400/ProcesZarzadzaniaWartoscia.jpg)
Jak widać pierwszym analizowanym elementem jest oczywiście kontekst biznesowy organizacji. To na jego podstawie przechodząc przez poszczególne filary będziemy dokonywać analiz.
W kolejnym kroku identyfikujemy reguły i definiujemy standardy, którymi będziemy się kierować.
W ten sposób jesteśmy uzbrojeni, aby przystąpić do właściwych analiz.
Wdrożenie rekomendacji wynikających z analiz przybliża nas do osiągnięcia wartości, na których nam zależy.