W dodatku wymaga od szefa organizacji łączenia w jeden system zarządzania elementów, które zazwyczaj nie występują łącznie.
Typowe cechy takiego stylu zarządzania opierają się na:
- Kładzeniu dużego nacisku na pracę zespołową. Zachęcanie i nagradzanie ludzi za wspólne poszukiwanie rozwiązań;
- Zapewnienie wszystkim jednakowego startu – udzielanie kredytu zaufania;
- Badanie satysfakcji Klientów;
- Traktowaniu komunikacji jako kluczowego elementu operacyjnego zarządzania. Zbliżanie do siebie ludzi poprzez zapewnienie komunikacji między zespołami zajmującymi się różnymi, niezależnymi i niezwiązanymi ze sobą zagadnieniami;
- Skoncentrowaniu uwagi na funkcjonalnym podejściu do zagadnień, w pierwszej kolejności zawsze udzielanie odpowiedzi na pytanie: „co chcemy uzyskać?”;
- Budowanie atmosfery promującej kreatywność i innowacyjność;
- Zorientowanie na potrzeby Klienta Wewnętrznego;
- Zorientowanie na jakość dostarczanych działań i produktów;
- Przekazywanie ludziom odpowiedzialności i uprawnień do pełnienia funkcji właścicieli kluczowych elementów procesów wspierających główne procesy biznesowe organizacji;
- Itd.